loading...
پایگاه اطلاع رسانی مدیریت-دانشجویان مجازی پردیس فارابی دانشگاه تهران
مدیر سایت بازدید : 312 سه شنبه 01 بهمن 1392 نظرات (0)

کلاهی که پهلوی سر زنان گذاشت
فرمان كشف حجاب به صورت رسمي در 17 دي 1314 صادر شد؛ از اين تاريخ، استفاده از چادر يا هر سرپوشي، بجز كلاه هاي اروپايي، ممنوع اعلام شد، زنان محجبه حق ورود به خيابانها يا استفاده از وسايط نقليه را نداشتند و كسبه نيز مجاز به فروش اجناس به زنان با حجاب نبودند.
مسئله حجاب به علت ارتباط با ويژگی‌های گوناگون فردی و اجتماعی انسان در تمام دوران تاريخ و نيز در اديان الهی به انحای مختلف مورد تاكيد قرار گرفته و از نيازهای حقيقی و مسلم است كه هر چه دارای مراتبی عالی‌تر باشد به معنويت و دينداری فرد تاثير بيشتر و عميق‌تری داشته و هرچه خلا در اين زمينه محسوس‌تر باشد مشكلات و آسيب‌های سلامت، رشد و امنيت فردی و اجتماعی افزون‌تر خواهد شد.

مدیر سایت بازدید : 270 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

شادیهای مشترک مخصوص همسران کسل

 


روزهای اول زندگی تان را به خوبی به یاد می آورید، آنروزها همه چیز تازگی داشت. سعی می کردید هر روز به شیوه ای جدید در را به روی همسرتان باز کنید.......

 

 


شادی همسران

روزهای اول زندگی تان را به خوبی به یاد می آورید، آنروزها همه چیز تازگی داشت. سعی می کردید هر روز به شیوه ای جدید در را به روی همسرتان باز کنید.به نوعی می توان گفت شگفت زده کردن همسرتان تنها هدفتان بود اما امروز دیگر ایده ای در سرتان ندارید احساس می کنید خسته اید یا ایده هایتان در این سالها ته کشیده است اما شما به شدت در اشتباه هستید، آرمان شهری که شما به دنبال آن هستید در همین نزدیکی هاست. قرار نیست شما خالق اتفاق خاصی باشید تا زندگی تان رنگ دیگری به خود بگیرد در واقع با کارهایی خیلی کوچک می توانید رنگ زندگی را تغییر دهید. بعضی اوقات اشتباه ما این است که فکر می کنیم، تمیز نگه داشتن خانه، درست کردن غذاهای مختلف لازمه زندگی است، این امورلازم است اما برای یک زندگی خوب کافی نیست.

مدیر سایت بازدید : 315 چهارشنبه 18 دی 1392 نظرات (0)

بیشترین دعواهای زناشویی

 


چرا زن و شوهرها دعوا می کنند؟ با همسری که عاشقانه انتخابش کرده ایم، چرا جدل می کنیم؟ عمده ترین دلایل اختلاف و مشاجرات همسران چه است؟

 

اختلاف نظر و سلیقه امری طبیعی است و این کاملا منطقی به نظر می رسد که انسانها به واسطه بسیاری از عوامل فرهنگی، تربیتی، خانوادگی، ژنتیکی و .... با هم متفاوت باشند و در مسیر ارتباطاتشان با دیگران نیز به مشکل برخورد کنند و احیانا بحث و جدل و یا مشاجره  داشته باشند. اما نکته بسیار جالب توجه این است  که چرا برخی از افراد با همسری که خود انتخاب کرده اند و دوستش داشته اند بیشترین مشاجرات و اختلافات را داشته  و از همه مهتر آن که کوتاه نمی آیند و وضعیت را وخیمتر می کنند. به راستی چرا؟  

 

مدیر سایت بازدید : 285 سه شنبه 17 دی 1392 نظرات (0)
رواج روزافزون بدحجابی به عنوان امری نابهنجار، در ایران اسلامی در حالی رخ می‌دهد که دین ما نسبت به فراگیری این گناه کبیره، هشدار داده و آثار و تبعات نامطلوبی را وعده می‌دهد.

به گزارش افکارنیوز، «حجاب» در جامعه اسلا‌می، یکی از مهم‌ترین احکام الهی و از مؤثرترین راهکارها برای حفظ اخلاق است.۷۸ سال پیش در ۱۷ دی‌ماه ۱۳۱۴ هجری خورشیدی، به دستور اجانب ضداسلام کشف حجاب به دست رضاخان خائن و دست‌نشانده عملی شد. از آن پس بود که به رغم مقاومت شیرزنان ایرانی مسلمان در برابر این اقدام فجیع؛ اما جامعه آماده اجرای این مورد غم‌انگیز شد.

مدیر سایت بازدید : 294 سه شنبه 17 دی 1392 نظرات (0)

به گزارش افکارنیوز، شرافت زن اقتضاء می کند هنگامی که از خانه بیرون می رود متین ، سنگین و با وقار باشد، در طرز رفتار و پوشش خود باعث تحریک و تهیج نامحرمی نشود ، عملا مرد را به سوی خود دعوت نکند، زبان دار و معنی دار به سخن خود آهنگ ندهد. چرا که اسلامزن را تشویق به این کرده است که هر اندازه متین‌ و باوقار و عفیف‌تر در جامعه حضور یابند و خود را در معرض دید بسیاری از مردان نگذارند بر احترامش افزوده خواهد شد. اما متأسفانه ما امروزه شاهد هستیم که برخی دختران ایرانی پر رنگ و لعاب‌تر و بی حجاب تر از همیشه در کوچه، خیابان، دانشگاه و یا محل کار ظاهر می‌شوند و هر روز هم بیشتر مردم می‌پذیرند که جامعه تغییر کرده است! همچنین امروزه با صحنه هایی روبه رو می شویم که خود شرمنده خود می شویم چرا کهگاهی شاهد دخترانی در خیابان هستیم که حیثیت زن بودن خود را حفظ نکرده و چشم های هوس آلود مردان را با ژست ها ی غیر ناپسند به سوی خود جلب می کنند .

آیا حیثیت زن ایجاب می کند که اینچنین باشد؟

آیا زن بودن به جلوه گری و عشوه گری در خیابان است؟

آیا اگر ساده پوش باشند و نگاه های شهوت آلود مردان را به سوی خود جلب نکند، برخلاف حیثیت زن یا بر خلاف حیثیت مرد یا بر خلاف مصالح اجتماع یا بر خلاف اصل آزادی عمل کرده اند؟

مدیر سایت بازدید : 298 سه شنبه 17 دی 1392 نظرات (0)

در حالی که سبد کالایی اهدایی دولت به مردم از ارزش ریالی چندانی برخوردار نیست، اما تبلیغات، اخبار و هیاهوهای ایجاد شده درباره اختصاص آن، رفتاری نه‌چندان صحیح و عزتمندانه با مردم را تداعی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ما، یکی از مهم‌ترین انتقادهای مدیران دولت یازدهم به دولت‌های قبل، رواج «اقتصاد صدقه‌ای» بوده است. به گفته آنان، روشی که در گذشته در پرداخت یارانه نقدی و دیگر تسهیلات رفاهی به مردم در پیش گرفته شده بود، عزت و شأن دریافت‌کنندگان را رعایت نمی‌کرد و در بسیاری موارد عزت نفس آنها را خدشه دار می‌کرد. با این حال رفتاری که برخی مدیران دولت یازدهم در برخورد با موضوع اهدای سبد کالایی به مردم در‌پیش گرفته‌اند، چیزی جز رفتارهای «صدقه‌گونه» نیست؛ به طوری که گاه از خلال مصاحبه‌های متعدد، تاکیدهای فراوان، اعلام متعدد جزئیات سبد و سرانجام تشکیل ستاد اجرایی ویژه برای اعطای این سبد این‌گونه برداشت می‌شود که سبد کالایی یادشده، شایسته صفت «یک سبد و صد هیاهو» قرار می‌گیرد. درواقع با این‌که اعطای این سبد و دیگر سبدهای کالایی به مردم فی‌نفسه ارزشمند و اقدامی در خور تمجید است، اما روش اعطای این سبد طوری است که ویژگی‌های مثبت آن را زیر سوال می‌برد. این در حالی است که ارزش سبد کالایی که دیروز 80 هزار تومان به ازای هر‌خانوار اعلام شد، حتی در ترکیب ماهانه یارانه افراد هم رقم قابل توجهی به حساب نمی‌آید؛ به طوری که این 80 هزار تومان کمتر از یارانه یک ماه دو نفر از اعضای خانوار است و هرچند اختصاص آن مفید است، اما چندان مشکل‌گشایی از خانوارهای تحت‌فشار تورم نمی‌کند.

مدیر سایت بازدید : 338 یکشنبه 15 دی 1392 نظرات (0)

ممنونم، متشکرم، سپاسگزارم

 


تشکر و سپاسگزاری از انرژی زیادی برخوردار است و بر دو طرف اثر مثبتش را نشان می دهد.

 

سپاسگزاری باعث افزایش نیکیها و تقویت انگیزه ی نیکوکار می شود. مادامیکه فرهنگ تشکر و قدردانی در جامعه یا در خانواده ای رواج داشته باشد، خیر و خوبی هم در آنجا رواج خواهد داشت.

اگر فرهنگ تشکر در ملتی نباشد، بدبینی و خودخواهی همه جا را خواهد گرفت. در چنین جامعه ای نیکوکار، احمق خواهد بود و خیرخواهی معنایی نخواهد داشت. در چنین جایی باید فقط به فکر خود بود و برای انجام هر کاری دلیلی مادی پیدا کرد. به همین جهت است که دین ما می گوید شکر نعمت، نعمتت افزون کند ،کفر ،نعمت از کفت بیرون کند.

مدیر سایت بازدید : 279 یکشنبه 15 دی 1392 نظرات (0)

شناخت دنیایی که واقعی نیست

 


رایانه ها که در گوشه خانه هر کس خودنمایی می کند  و موبایل ها قابلیت دسترسی به اینترنت را دارد. عدم آگاهی والدین  از کاربری این وسایل خطراتی را برای  فرزندان به همراه داد.

استفاده کودکان از اینترنت

این روزها وظیفه ای دشوار به گردن والدین و مدارس افتاده است.کودکان ونوجوانان امروز در معرض رسانه هایی قرار دارند که شاید اکثر موارد آنها را تهدید می کند. کامپیوترهایی  که در گوشه خانه هر کس خودنمایی می کند  و موبایل ها قابلیت دسترسی به اینترنت را دارد. عدم آگاهی والدین  از کاربری این وسایل خطراتی را برای  فرزندان به همراه داد.

تعداد صفحات : 14

درباره ما
Profile Pic
با سلام. لیست همکلاسی ها یادتون نره.. چون بیشترمون مجازی هستیم برای همین بهتره یه لیست از همکلاسی ها داشته باشیم. همین حالا ثبت نام کنید تا بیشتر همدیگر رو بشناسیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نحوه عملکرد سایت چگونه است؟
    رشته تحصیلی شما؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 131
  • کل نظرات : 116
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1257
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 63
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 463
  • بازدید ماه : 334
  • بازدید سال : 7,840
  • بازدید کلی : 290,582
  • کدهای اختصاصی