loading...
پایگاه اطلاع رسانی مدیریت-دانشجویان مجازی پردیس فارابی دانشگاه تهران
مدیر سایت بازدید : 891 سه شنبه 01 بهمن 1392 نظرات (3)

دو تا خانم جوون رو درنظر بگیرید که از لحاظ زیبایی و قد و سن و... تقریباً با همدیگه برابری می کنن اما یکیشون خانواده داره و به قول خودش درونش پاکه اون یکی فاسد بدکاره هر دو تا هم بدحجاب توی خیابون رفت و آمد میکنن؛ 

مطمئنا این دوتا در نظر خدا برابر نیستند اما برای یک پسر جوون غریبه که هیچ کدوم از این ها رو نمی شناسه چه فرقی می کنه که یکی درونش پاکه و یکی نه و فقط اونا رو می بینه و از کنارشون رد می شه [همین دیدن و رد شدن و باقی ماجرا...]

اصلا اون پسر چه جوری تشخیص بده؟

مگه چشم بصیرت داره؟!

این چشم هایی که خدا به ما داده ظاهر آدم ها رو می بینه نه باطن اونها رو.

پس دو تا خانوم یکی با ظاهر بد و باطن مثلا خوب و یکی با ظاهر بد و باطن بد جفتشون یک بلا رو سر بیننده میارن.

 

جدیداً هم وقتی بهشون میگی خانم کمی حجابت رو رعایت کن. می گن تو چشمت رو ببند. وقتی می خوای نهی رو معروف کنی بر می خیزن و با کمال برتری می گن تو چشمت رو ببند. تو حتما هیضی که داری نگاه می کنی. اگر هیض نبودی که نگاه نمی کردی.

مدیر سایت بازدید : 377 شنبه 09 فروردین 1393 نظرات (0)

(چگونه فدك به اهل بيت: بازگشت؟)

سير تاريخى «فدك» يكى از شگفتيهاى تاريخ اسلام است، هر يك از خلفاء در برابر آن موضعى داشتند، يكى مى‏گرفت و ديگرى پس مى‏داد، و اين وضع آن قدر ادامه يافت تا اين سرزمين به كلى ويران شد و برباد رفت، براى پى بردن به فراز و نشيب‏هائى كه در اين روستاى آباد پديد آمد كافى است مقطهاى زير را مورد توجه قرار دهيم:

۱- فدك در آغاز، چنانكه دانستيم پس از سقوط خيبر از طريق مصالحه از يهوديان به پيامبر(ص) منتقل شد و به حكم آيه «و ما افاء اللّه على رسوله...» اختيار آن به طور كامل با شخص پيامبر(ص) بود و به حكم آيه، حق آن حضرت گرديد.

۲- طبق اسناد معتبر تاريخى پيامبر(ص) آن را در حيات خود طبق دستور قرآن و آيه «ذات القربى حقه» به بانوى اسلامى فاطمه زهرا(س) بخشيد، و به اين ترتيب در اختيار دخت گرامى پيغمبر اسلام(ص) قرار گرفت.

مدیر سایت بازدید : 370 شنبه 09 فروردین 1393 نظرات (0)

 

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، دعای مشهوری منسوب به امام زمان(عج) است که حضرت در این دعا حدود چهل درخواست از ذات اقدس الهی می‌کند که به مناسبت آغاز سال نو بر آن شدیم که به شرح دعای حضرت ولی‌عصر(عج) به روایت حجت‌الاسلام سیدحسین هاشمی‌نژاد کارشناس مذهبی بپردازیم که بخش سوم آن در ادامه می‌آید:

 

«اَللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفیقَ الطّاعَةِ وَبُعْدَ الْمَعْصِیَةِ وَصِدْقَ النِّیَّةِ وَعِرْفانَ الْحُرْمَةِ وَاَکْرِمْنا بِالْهُدی وَالاِسْتِقامَةِ وَسَدِّدْ اَلْسِنَتَنا بِالصَّوابِ وَالْحِکْمَةِ وَامْلاَ قُلُوبَنا بِالْعِلْمِ وَالْمَعْرِفَةِ وَطَهِّرْ بُطُونَنا مِنَ الْحَرامِ وَالشُّبْهَةِ وَاکْفُفْ اَیْدِیَنا عَنِ الظُّلْمِ وَالسَّرِقَةِ وَ اغْضُضْ اَبْصارَنا عَنِ الْفُجُورِ وَ الْخِیانَةِ وَ اسْدُدْ اَسْماعَنا عَنِ اللَّغْوِ وَ الْغیبَةِ وَ عَلَی الْمُتَعَلِّمینَ بِالْجُهْدِ وَ الرَّغْبَةِ وَ عَلَی الْمُسْتَمِعینَ بِالاِتِّباعِ وَ الْمَوْعِظَةِ وَ عَلی مَرْضَی الْمُسْلِمینَ بِالشِّفآءِ وَ الرّاحَةِ وَ عَلی مَوْتاهُمْ بِالرَّأْفَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ عَلی مَشایِخِنا بِالْوَقارِ وَ السَّکینَةِ وَ عَلَی الشَّبابِ بِالاِنابَةِ وَ التَّوْبَةِ وَ عَلَی النِّسآءِ بِالْحَیآءِ وَ الْعِفَّةِ وَ عَلَی الاَغْنِیآءِ بِالتَّواضُعِ وَ السَّعَةِ وَ عَلَی الْفُقَرآءِ بِالصَّبْرِ وَ الْقَناعَةِ وَ عَلَی الْغُزاةِ بِالنَّصْرِ وَ الْغَلَبَةِ وَ عَلَی الاُسَراءِ بِالْخَلاصِ وَ الرّاحَةِ وَ عَلَی الاُمَرآءِ بِالْعَدْلِ وَ الشَّفَقَةِ وَ عَلَی الرَّعِیَّةِ بِالاِنْصافِ وَ حُسْنِ السّیرَةِ وَ بارِکْ لِلْحُجّاجِ وَ الزُّوّارِ فِی الزّادِ وَ النَّفَقَةِ وَ اقْضِ ما اَوْجَبْتَ عَلَیْهِمْ مِنَ الْحَجِّ وَ الْعُمْرَةِ بِفَضْلِکَ وَ رَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ»

مدیر سایت بازدید : 302 دوشنبه 21 بهمن 1392 نظرات (0)

از آنجا که در دیدگاه اسلام هدف از حکومت علاوه بر تأمین نیازهای مادی مردم توجه به مصالح معنوی و حفظ ارزش‌های اخلاقی و دینی است لذا حکومت اسلامی موظف است بستری مناسب جهت رشد و تعالی معنوی افراد جامعه فراهم نماید، به تعبیر دیگر «در جامعه اسلامی قوانین باید آهنگ قرب الی الله داشته باشد و تأمین مسائل و ابعاد حیات انسانی در صورتی دارای ارزش است که به مثابة مقدمه‌ای در جهت رشد و تکامل معنوی انسان تلقّی گردد»[۱]

قرآن کریم ویژگی‌های حکومت اسلامی را چنین بیان فرموده است:

مدیر سایت بازدید : 345 سه شنبه 01 بهمن 1392 نظرات (2)

خواهرم ، حرمت چادر رو حفظ کن....

ما داریم هر روز طعنه و فحش و ناسزا میشنویم

برای این لباس...!!

وقتی داری گناه میکنی... درش بیار!!

وقتی هنوز یاد نگرفته ای چگونه باید باشی

درش بیار..

(وقتی هنوز یاد نگرفته ای چگونه سرت کنی

درش بیار...)


دیگه چادر من و تو تنها یک پوشش نیست..

چادر من و تو یعنی یک تفکر!!

خدایا چادریها رو حفظ کن..

تقدیم به خانم های چادری

منبع:http://www.afsaran.ir/link/336277

مدیر سایت بازدید : 345 سه شنبه 01 بهمن 1392 نظرات (0)


در آية‌ 59 سورة‌ احزاب‌ آمده‌ است‌ كه‌:
يا ايها النبي‌ قل‌ لِاَزواجك‌ و بناتك‌ و نساء المؤمنين‌ يدنين‌ عليهن‌َّ من‌ جلابيبهن‌ّ، ذلك‌اَدني‌' ان‌ يُعْرَفْن‌َ فَلايُؤذَيْن‌َ و كان‌ الله‌ غفوراً رحيماً.
اي‌ پيغمبر به‌ زنانت‌ و دخترانت‌ و زنان‌ مؤمنين‌ بگو چادرهاشان‌ را برروي‌ها و بدن‌هاشان‌ فروپيچند كه‌ اين‌ كار براي‌ اين‌ كه‌ (به‌ عفت‌) شناخته‌ شوندتا از تعرض‌ و جسارت‌ (هوس‌رانان‌) آزار نكشند برآنان‌ بسيار بهتر است‌ وخدا آمرزنده‌ و مهربان‌ است‌.

در آيه‌ 31 سورة‌ نور مي‌فرمايد:
قل‌ للمؤمنات‌... ولْيَضْرِبْن‌َ بِخُمُرِهِن‌َّ علي‌ جُيُوبِهِن‌َّ... .
به‌ زنان‌ مؤمن‌ بگو...كه‌ بايد سينه‌ و بر و دوش‌ خود را با مقنعه‌ بپوشانند...

يا ايها الذين‌ امنوا ... اذا سَاَلْتُموهُن‌َّ مَتاعاً فسألوهن‌َّ مِن‌ْ وَر'آءِ حجاب‌ٍ...
اي‌ كساني‌ كه‌ ايمان‌ آورده‌ايد... هنگامي‌ كه‌ از زنان‌ پيامبر(ص) از موردي‌سؤال‌ مي‌كنيد مستقيماً روبه‌رو نشويد و از پشت‌ حجابي‌ اين‌ كار را انجام‌ دهيد...

«و لا يضربن‌ بار جلهن‌ ليعلم‌ ما يخفين‌ من‌ زينتهن‌»
و پاي‌ به‌ زمين‌ نكوبند كه‌ زيورهاي‌ مخفي‌شان‌ دانسته‌ شود.

مدیر سایت بازدید : 312 سه شنبه 01 بهمن 1392 نظرات (0)

کلاهی که پهلوی سر زنان گذاشت
فرمان كشف حجاب به صورت رسمي در 17 دي 1314 صادر شد؛ از اين تاريخ، استفاده از چادر يا هر سرپوشي، بجز كلاه هاي اروپايي، ممنوع اعلام شد، زنان محجبه حق ورود به خيابانها يا استفاده از وسايط نقليه را نداشتند و كسبه نيز مجاز به فروش اجناس به زنان با حجاب نبودند.
مسئله حجاب به علت ارتباط با ويژگی‌های گوناگون فردی و اجتماعی انسان در تمام دوران تاريخ و نيز در اديان الهی به انحای مختلف مورد تاكيد قرار گرفته و از نيازهای حقيقی و مسلم است كه هر چه دارای مراتبی عالی‌تر باشد به معنويت و دينداری فرد تاثير بيشتر و عميق‌تری داشته و هرچه خلا در اين زمينه محسوس‌تر باشد مشكلات و آسيب‌های سلامت، رشد و امنيت فردی و اجتماعی افزون‌تر خواهد شد.

مدیر سایت بازدید : 285 سه شنبه 17 دی 1392 نظرات (0)
رواج روزافزون بدحجابی به عنوان امری نابهنجار، در ایران اسلامی در حالی رخ می‌دهد که دین ما نسبت به فراگیری این گناه کبیره، هشدار داده و آثار و تبعات نامطلوبی را وعده می‌دهد.

به گزارش افکارنیوز، «حجاب» در جامعه اسلا‌می، یکی از مهم‌ترین احکام الهی و از مؤثرترین راهکارها برای حفظ اخلاق است.۷۸ سال پیش در ۱۷ دی‌ماه ۱۳۱۴ هجری خورشیدی، به دستور اجانب ضداسلام کشف حجاب به دست رضاخان خائن و دست‌نشانده عملی شد. از آن پس بود که به رغم مقاومت شیرزنان ایرانی مسلمان در برابر این اقدام فجیع؛ اما جامعه آماده اجرای این مورد غم‌انگیز شد.

مدیر سایت بازدید : 294 سه شنبه 17 دی 1392 نظرات (0)

به گزارش افکارنیوز، شرافت زن اقتضاء می کند هنگامی که از خانه بیرون می رود متین ، سنگین و با وقار باشد، در طرز رفتار و پوشش خود باعث تحریک و تهیج نامحرمی نشود ، عملا مرد را به سوی خود دعوت نکند، زبان دار و معنی دار به سخن خود آهنگ ندهد. چرا که اسلامزن را تشویق به این کرده است که هر اندازه متین‌ و باوقار و عفیف‌تر در جامعه حضور یابند و خود را در معرض دید بسیاری از مردان نگذارند بر احترامش افزوده خواهد شد. اما متأسفانه ما امروزه شاهد هستیم که برخی دختران ایرانی پر رنگ و لعاب‌تر و بی حجاب تر از همیشه در کوچه، خیابان، دانشگاه و یا محل کار ظاهر می‌شوند و هر روز هم بیشتر مردم می‌پذیرند که جامعه تغییر کرده است! همچنین امروزه با صحنه هایی روبه رو می شویم که خود شرمنده خود می شویم چرا کهگاهی شاهد دخترانی در خیابان هستیم که حیثیت زن بودن خود را حفظ نکرده و چشم های هوس آلود مردان را با ژست ها ی غیر ناپسند به سوی خود جلب می کنند .

آیا حیثیت زن ایجاب می کند که اینچنین باشد؟

آیا زن بودن به جلوه گری و عشوه گری در خیابان است؟

آیا اگر ساده پوش باشند و نگاه های شهوت آلود مردان را به سوی خود جلب نکند، برخلاف حیثیت زن یا بر خلاف حیثیت مرد یا بر خلاف مصالح اجتماع یا بر خلاف اصل آزادی عمل کرده اند؟

shahbazi بازدید : 225 یکشنبه 01 دی 1392 نظرات (0)

لذت حجاب را درك كرده‌ای؟

 


با وجود تمام ویژگی‌های مفید و غیر قابل انكار حجاب برای بانوان، به ذكر این نكته بسنده می‌كنیم كه حجاب، لذت و شادی معنوی را برای یك بانوی مسلمان به ارمغان می‌آورد.

 



نمی‌دانید چقدر لذت‌بخش است وقتی وارد مغازه‌ای می‌شوم و می‌پرسم: آقا! این‌ها قیمتش چنده؟

و فروشنده جوابم را نمی‌دهد؛

دوباره می‌پرسم: آقا! این‌ها چنده؟

فروشنده که محو موهای رنگ کرده زن دیگری است، من را اصلاً نمی‌بیند.

باز هم سۆالم بی‌جواب می‌ماند و من، خوشحال، از مغازه بیرون می‌آیم.

نمی‌دانید چه لذتی دارد وقتی در خیابان و دانشگاه و... راه می‌روید و صد قافله دل، همراه شما نیست...

نمی‌دانید چه لذتی دارد وقتی سیاهی چادرم،

دل مردهایی که چشمشان به دنبال خوش‌رنگ‌ترین زن‌هاست را می‌زند.

نمی‌دانید چه لذتی دارد، وقتی شاد و سرخوش، در خیابان قدم می‌زنید؛

در حالی که دغدغه این را ندارید که شاید گوشه‌ای از زیبایی‌هاتان، پاک شده باشد!

و مجبور نیستید خود را با دلهره، به نزدیک‌ترین محل امن برسانید تا هر چه زودتر، زیبایی خود را کنترل کنید؛

و زیبایی از دست رفته‌تان را به صورتتان باز گردانید.

می‌دانید چه لذتی دارد، وقتی جولانگاه نظرهای ناپاک و افکار پلید مردان شهرتان نیستید؟

می‌دانید چه لذتی دارد، وقتی مردهایی که به خیابان می‌آیند تا لذت ببرند، ذره‌ای به تو محل نمی‌گذارند؟

می‌دانید چه لذتی دارد، وقتی جولانگاه نظرهای ناپاک و افکار پلید مردان شهرتان نیستید؟

 

می‌دانید چه لذتی دارد، وقتی کرم قلابِ ماهیگیریِ شیطان برای به دام انداختن مردان شهر نیستید؟

می‌دانید چه لذتی دارد، وقتی می‌بینی که می‌توانی اطاعت خدایت را بکنی؛ نه اطاعت هوای نفست را؟

می‌دانید؛ واقعاً می‌دانید که چه لذتی دارد وقتی در خیابان راه می‌روید؛

در حالی که یک عروسک متحرک نیستید؛ یک انسان رهگذرید.

واقعاً چه لذتی دارد این حجاب. لذتی وصف ناشدنی...

خدایا؛ لذت حجابم مدام باد...

shahbazi بازدید : 288 یکشنبه 01 دی 1392 نظرات (0)

چادر نازك را تحریم کنیم!

 


به پارچه‌فروشی‌ها که داخل شوی و سراغ قواره‌های چادری را كه بگیری، تورهای طرح‌داری را نشانت می‌دهند و می‌گویند «مدل‌هایمان این‌هاست»! و تو در حیرت می‌مانی که: آیا حجاب برتر، این است؟!

 


به پارچه‌فروشی‌ها که داخل شوی و سراغ قواره‌های چادری را كه بگیری، تورهای طرح‌داری را نشانت می‌دهند و می‌گویند «مدل‌هایمان این‌هاست»! و تو در حیرت می‌مانی که: آیا حجاب برتر، این است؟! این‌ها را که حجابی باید، تا خودشان را بپوشاند!

آن‌چه جالب می‌نماید این است که نام این قسم چادرها را به عنوان «چادرهای مجلسی» آدرس می‌دهند! عنوانی که به غایت مضحک است!

بقیه در ادامه مطلب....

مدیر سایت بازدید : 235 یکشنبه 01 دی 1392 نظرات (0)

  یک روز جلوی در موسسه اسلامی نیویورک، دختر خانم جوانی جلوی من را گرفت و اظهار داشت: می‌خواهد مسلمان شود...

سوال کردم چه اطلاعاتی پیرامون اسلام دارید؟ گفت: «به نتیجه رسیده‌ام كه مسلمان شوم.» بنده هم پیشنهاد مطالعه چند کتاب را دادم. کتاب‌ها در اختیارش گذاشته شد؛ بعد از مدتی با اشتیاق به نزدم آمد و گفت: «کتاب‌ها را خوانده و می‌خواهم مسلمان شوم.»

باز چند کتاب دیگر هم به او دادم و گفتم: این‌ها را هم مطالعه کنید. این کار، چند بار همین طور ادامه پیدا کرد. مطمئن بودم جامعیتی از اسلام و مکتب تشیع از مطالعه این کتاب‌ها برایش حاصل شده است. یک روز همین دختر با عصبانیت وارد موسسه شد و گفت: «اگر همین الان شهادتین را برایم نخوانید، داخل شهر می‌روم، داد می‌زنم و اعلام می‌کنم، من مسلمان هستم تا همه متوجه بشوند و به این طریق اسلام می‌آورم.» شور و اشتیاق این دختر، موجب این شد تا به او قول دهم ایشان در مراسم جشن بزرگ میلاد امام حسین (علیه‌السلام) در موسسه بیایند و مراسم تشرف به اسلام را برگزار کنیم.

shahbazi بازدید : 242 یکشنبه 01 دی 1392 نظرات (0)

 

غیرت یکی از کمالات انسانی است که دست پرتوان آفرینش، اسباب آن را در وجود آدمی تعبیه کرده است. غیرت ورزی در حد عالی آن، لازمه انسانیت آدمیان مخصوصاً مۆمنان پرهیزگار است.

 

علمای اخلاق نیز "غیرت" را چنین تعریف کرده‌اند، غیرت و حمیت، یعنی تلاش در نگهداری آنچه که حفظش ضروری است، این صفت در قالب مطلوبش از شجاعت، بزرگ منشی و قوت نفس انسان سرچشمه می‌گیرد و یکی از ملکه‌های نفسانی انسان و سبب مردانگی است و مردِ بی غیرت از زمره مردان خارج است.

مدیر سایت بازدید : 356 جمعه 29 آذر 1392 نظرات (0)
باید توجه داشت که این دو نهاد در تأسیس، مستقل بوده و هر یک از این نهادها تاریخچه کاملاً متفاوتی با دیگری دارد.

این روزها، به مناسبت شهادت شهید مفتح – رحمه الله – باز هم سخن از وحدت حوزه و دانشگاه به میان آمده و اذهان، قدری معطوف به این موضوع شده است. لذا به نظر رسید که از باب باز شدن بحث، نکاتی را در میان بگذاریم.

مدیر سایت بازدید : 359 جمعه 29 آذر 1392 نظرات (1)

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازتبیان، باتوجه به اینکه ریشه اصلی تفکر مهدویت در قرآن در بیش از یکصد آیه بیان شده است، لزوم توجه به آیات مهدوی بیش از پیش احساس می شود، درحالی که در تفسیر این آیات، روایات فراوانی بر پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) نقل شده است که بنابر آنها، حکومت امام مهدی(عج) در آخرالزمان همان حکومت مستضعفان و صالحانی است که در قرآن به آن بشارت داده شده است. یکی از آیاتی که این موضوع در آن به کار رفته شده و کمتر به آن دقت شده است آیت الکرسی می باشد در این مجال بر آنیم که در مورد این آیه و محوریت این موضوع مطالبی را بیان کنیم.

درباره ما
Profile Pic
با سلام. لیست همکلاسی ها یادتون نره.. چون بیشترمون مجازی هستیم برای همین بهتره یه لیست از همکلاسی ها داشته باشیم. همین حالا ثبت نام کنید تا بیشتر همدیگر رو بشناسیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نحوه عملکرد سایت چگونه است؟
    رشته تحصیلی شما؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 131
  • کل نظرات : 116
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1257
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 73
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 473
  • بازدید ماه : 344
  • بازدید سال : 7,850
  • بازدید کلی : 290,592
  • کدهای اختصاصی