loading...
پایگاه اطلاع رسانی مدیریت-دانشجویان مجازی پردیس فارابی دانشگاه تهران
مدیر سایت بازدید : 356 دوشنبه 14 بهمن 1392 نظرات (0)

فرقی نم یکند ماشین عروس پیکان جوانان دهه 60 باشد یا پورشه کروکی که گلفروش دلش نیاید روی آن گل بچسباند.
مراسم عروسی روی یکی از کشتی های لوکس در آبهای مدیترانه باشد یا در پارکینگ یک خانه. یک چیز در همه
مراس مها برای عروس و داماد و پدر و مادران مشترک است آن هم استرس برگزاری مراسم البته با درج های از شدت و ضعف.

مشاهده متن کامل در لینک زیر:

http:/farheekhtegan.ir/fa/panel/Pdf/92-11-05/11.pdf

مدیر سایت بازدید : 270 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

شادیهای مشترک مخصوص همسران کسل

 


روزهای اول زندگی تان را به خوبی به یاد می آورید، آنروزها همه چیز تازگی داشت. سعی می کردید هر روز به شیوه ای جدید در را به روی همسرتان باز کنید.......

 

 


شادی همسران

روزهای اول زندگی تان را به خوبی به یاد می آورید، آنروزها همه چیز تازگی داشت. سعی می کردید هر روز به شیوه ای جدید در را به روی همسرتان باز کنید.به نوعی می توان گفت شگفت زده کردن همسرتان تنها هدفتان بود اما امروز دیگر ایده ای در سرتان ندارید احساس می کنید خسته اید یا ایده هایتان در این سالها ته کشیده است اما شما به شدت در اشتباه هستید، آرمان شهری که شما به دنبال آن هستید در همین نزدیکی هاست. قرار نیست شما خالق اتفاق خاصی باشید تا زندگی تان رنگ دیگری به خود بگیرد در واقع با کارهایی خیلی کوچک می توانید رنگ زندگی را تغییر دهید. بعضی اوقات اشتباه ما این است که فکر می کنیم، تمیز نگه داشتن خانه، درست کردن غذاهای مختلف لازمه زندگی است، این امورلازم است اما برای یک زندگی خوب کافی نیست.

مدیر سایت بازدید : 315 چهارشنبه 18 دی 1392 نظرات (0)

بیشترین دعواهای زناشویی

 


چرا زن و شوهرها دعوا می کنند؟ با همسری که عاشقانه انتخابش کرده ایم، چرا جدل می کنیم؟ عمده ترین دلایل اختلاف و مشاجرات همسران چه است؟

 

اختلاف نظر و سلیقه امری طبیعی است و این کاملا منطقی به نظر می رسد که انسانها به واسطه بسیاری از عوامل فرهنگی، تربیتی، خانوادگی، ژنتیکی و .... با هم متفاوت باشند و در مسیر ارتباطاتشان با دیگران نیز به مشکل برخورد کنند و احیانا بحث و جدل و یا مشاجره  داشته باشند. اما نکته بسیار جالب توجه این است  که چرا برخی از افراد با همسری که خود انتخاب کرده اند و دوستش داشته اند بیشترین مشاجرات و اختلافات را داشته  و از همه مهتر آن که کوتاه نمی آیند و وضعیت را وخیمتر می کنند. به راستی چرا؟  

 

مدیر سایت بازدید : 338 یکشنبه 15 دی 1392 نظرات (0)

ممنونم، متشکرم، سپاسگزارم

 


تشکر و سپاسگزاری از انرژی زیادی برخوردار است و بر دو طرف اثر مثبتش را نشان می دهد.

 

سپاسگزاری باعث افزایش نیکیها و تقویت انگیزه ی نیکوکار می شود. مادامیکه فرهنگ تشکر و قدردانی در جامعه یا در خانواده ای رواج داشته باشد، خیر و خوبی هم در آنجا رواج خواهد داشت.

اگر فرهنگ تشکر در ملتی نباشد، بدبینی و خودخواهی همه جا را خواهد گرفت. در چنین جامعه ای نیکوکار، احمق خواهد بود و خیرخواهی معنایی نخواهد داشت. در چنین جایی باید فقط به فکر خود بود و برای انجام هر کاری دلیلی مادی پیدا کرد. به همین جهت است که دین ما می گوید شکر نعمت، نعمتت افزون کند ،کفر ،نعمت از کفت بیرون کند.

مدیر سایت بازدید : 399 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

چطور یک ارتباط عاشقانه را زنده نگه داریم؟

توجه به طبیعت صمیمیت یا دوستی صمیمانه میان زن و مرد نخستین نکته مهم در رابطه آنهاست. یک رابطه مبتنی بر صمیمیت با دیگر روابط بر اساس شش عامل با اهمیت تفاوت می یابد. این عوامل عبارتند از شناخت، توجه، وابستگی دوطرفه، تقابل، اعتماد و تعهد.


 

بدون داشتن شناخت (knowledge)شخصی و گسترده و گاه محرمانه نمی توان از دوستی صمیمانه سخن راند. اطلاعاتی که طرفین در مورد تاریخچه زندگی و سلایق شخصی به هم می دهند و بسیاری از موضوعات خصوصی که با هم در میان می گذارند شناخت دوطرفه از یکدیگررا تکمیل می کند و تعمیق می بخشد.

مدیر سایت بازدید : 299 یکشنبه 01 دی 1392 نظرات (0)

1 - برای زندگی خود قوانینی در نظر بگیرید و سعی كنید از آنها سرپیچی نكنید. این قوانین را پس از مشورت با متخصصان و افرادی كه تجربه یك زندگی موفق  را داشته اند، تدوین كنید.

2 - از «خود»، «افرادی كه در زندگی شما نقش دارند» و «محیط اطرافتان» شناخت كافی به دست آورید.

3 - به این نكته واقف باشید كه شما سهم عمده ای در ساختن زندگی خود دارید. در بیشتر مواقع این شما هستید كه می توانید از زندگی لذت ببرید یا آن را به كام خود تلخ كنید.

برای زندگی خود قوانینی در نظر بگیرید و سعی كنید از آنها سرپیچی نكنید.
مدیر سایت بازدید : 409 شنبه 30 آذر 1392 نظرات (0)
پيغمبر (ص) فرمود: مردى كه بر بدخويى همسرش صبر كند؛ خداوند اجر مصائب ايوب را به وى دهد، و زنى كه بر بدخويى شوهرش شكيبايى كند؛ خداوند ثواب آسيه بدو دهد.

 پيغمبر (ص) فرمود: مردى كه بر بدخويى همسرش صبر كند؛ خداوند اجر مصائب ايوب را به وى دهد، و زنى كه بر بدخويى شوهرش شكيبايى كند؛ خداوند ثواب آسيه بدو دهد.

مدیر سایت بازدید : 300 شنبه 30 آذر 1392 نظرات (0)
امام باقر(ع) می فرماید: هر كس حتى بر يك سخن ناگوار زن شكيبايى كند؛ خداوند او را از دوزخ رهايى بخشد و بهشت را برايش حتمى سازد، ...

 از امام باقر (ع) است که پيغمبر (ص) فرمود: پيغمبر مرا در باره زن چندان سفارش كرد تا جايى كه گمان كردم كه او را جز بواسطه فاحشه آشكار (زنا و بى‏ عفتى علنى) طلاق نتوان داد.

مدیر سایت بازدید : 661 شنبه 30 آذر 1392 نظرات (0)

 

سیره و گفتار ائمه (ع) در تعامل با همسران

 

زیباترین روش زن داری 

بدون تردید رسیدن به سعادت دنیا و آخرت و حیات طیبه انسانی، آرزوی مشترك تمامی انسان ها است كه ریشه در فطرت آنان دارد. در این راستا زنان و مردان هر كدام جایگاه و نقش خاص خود را دارند كه در صورت ایفای نقش و رسالت واقعی و درست خود غرض خلقت را حاصل می كنند. این همان مطلبی است كه خداوند با عبارت و عاشروهن بالمعروف (سوره نساء آیه 19) آن را مورد تاكید قرارمی دهد.امام صادق (ع) درحق زنان می فرماید: من اخلاق الانبیاء حب النساء؛ محبت نسبت به زن از اخلاق انبیاء است.

 


درباره ما
Profile Pic
با سلام. لیست همکلاسی ها یادتون نره.. چون بیشترمون مجازی هستیم برای همین بهتره یه لیست از همکلاسی ها داشته باشیم. همین حالا ثبت نام کنید تا بیشتر همدیگر رو بشناسیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نحوه عملکرد سایت چگونه است؟
    رشته تحصیلی شما؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 131
  • کل نظرات : 116
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1257
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 432
  • بازدید ماه : 303
  • بازدید سال : 7,809
  • بازدید کلی : 290,551
  • کدهای اختصاصی